Automonitoring
Program Ochrony Pojazdów - jest integralną częścią Satelitarnego Systemu Monitorowania Pojazdów AUTOMONITORING i umożliwia kompleksowe zabezpieczenie taboru samochodowego oraz przewożonych ładunków. W ramach programu POP możliwe jest korzystanie z następujących opcji:
- Czerwony przycisk - naciśnięcie przycisku w sytuacji zagrożenia wyzwala procedurę alarmową w Alarmowym Centrum Odbiorczym (ACO). Pozycjoner samoczynnie łączy się z ACO umożliwiając operatorowi nasłuch wnętrza kabiny pojazdu.
- Autoryzacja - każdorazowe wejście do pojazdu jest autoryzowane poprzez wykonanie określonej wcześniej czynności np.: włączenie dodatkowego przycisku. Brak autoryzacji powoduje uruchomienie procedury alarmowej.
- Telefon - w przypadku gdy kierowca zostaje siłą zmuszony do opuszczenia pojazdu, system umożliwia zgłoszenie tego faktu z każdego telefonu. Podając nazwę użytkownika oraz hasło można uruchomić procedurę alarmową.
- Czujniki - System AUTOMONITORING umożliwia podłączenie całej gamy czujników, których aktywacje i dezaktywacje może przeprowadzać operator ACO poprzez przesłanie odpowiedniej komendy. Naruszenie aktywnego czujnika powoduje wszczęcie procedury alarmowej.
- Strefy - w przypadku przekroczenia granicy zdefiniowanej strefy lub całego korytarza (wjazd do, wyjazd z, obydwa zdarzenia), pojazd wysyła sygnał alarmowy powodujący wszczęcie procedury alarmowej.
- Brak lokalizacji w trybie ON-LINE - w przypadku zaistnienia w systemie takiego zjawiska operator ACO weryfikuje z użytkownikiem przyczynę, a gdy została zidentyfikowana kradzież - uruchamia procedurę alarmową.
Procedury alarmowe
Po otrzymaniu alarmu z pojazdu operator ACO podejmuje natychmiastowe działania. Alarm może być wywołany nieumyślnie przez użytkownika bądź w rzeczywistej sytuacji zagrożenia chronionego pojazdu i/lub ładunku. W sytuacji alarmowej kiedy nie został zerwany kontakt z operatorem ACO, użytkownik jest zobowiązany do podania ustalonego hasła, nazwy abonenta oraz numeru rejestracyjnego pojazdu.
1. Alarm wywołany w sytuacji zagrożenia (np. naciśnięcie czerwonego przycisku):
- operator lokalizuje pojazd i w zależności od ustaleń z umowy: weryfikuje, powiadamia policję lub inne służby interwencyjne podając kolejno:
- kierunek jazdy oraz prędkość pojazdu lub jego miejsce postoju - miejscowość, nazwę ulicy, numer drogi,
- markę, kolor, numer rejestracyjny - operator kontynuuje obsługę alarmu do czasu odzyskania pojazdu lub ładunku przez policję lub inne służby interwencyjne
2. Kradzież pojazdu:
Operator ACO powiadamia policję lub służby interwencyjne w sytuacji:
- otrzymania telefonicznego zgłoszenia od użytkownika o kradzieży pojazdu,
- wygenerowania alarmu wskutek włamania do pojazdu lub jego kradzieży, o czym użytkownik zostaje powiadomiony przez operatora a fakt ten zostanie potwierdzony przez właściciela pojazdu,
3. Alarm wywołany nieumyślnie przez użytkownika (np. brak autoryzacji po wejściu kierowcy do pojazdu):
- operator kontaktuje się z użytkownikiem celem wyjaśnienia przyczyny wywołania alarmu,
- po stwierdzeniu, iż alarm jest fałszywy, operator nie powiadamia służb interwencyjnych i kończy obsługę alarmu.
W przypadku braku kontaktu z użytkownikiem pojazdu, operator podejmuje działania wg procedury opisanej w Umowie.
Operator ACO dysponuje aktualnym wykazem numerów telefonów do wszystkich jednostek policji w kraju. O uzasadnionym podjęciu procedury alarmowej informuje komendę policji terytorialnie przypisaną do miejsca, gdzie zaistniała potrzeba wszczęcia alarmu.